2 Nisan 2013 Salı

Yeni Bişeyler

Çok sıkılıyorum bu ara. Havalar da güzel aslında. Çıkıp sokaklara sahile gezmek ne hoş hakikaten. Bir an önce yaz gelsin, başlasın tatil. Yoğun iş temposunun ardından çoook iyi gelecek. Ama daha biraz var . Bakalım hızlıca geçsinn günler:)

Geçende bir belgesel izliyorum, belki bi çoğunuz biliyorsunuz da ben yeni öğrendim ve üzüldüm caretta caretta'lara. Yazık. Isınan yerküremiz değişen mevsimler, denizler yüzünden birçok canlı da tehlike altında, yok olmakla karşı karşıya.Ana tema buydu belgeselin. Mercan kayalıkları.. birçok canlının yuvası niteliğinde ve ısınan deniz suları nedeniyle ölmeye başlamışlar. Onların yok olması da orada yaşayan canlıların da yok olması demek. Ve caretta carettalar, yumurtalarını bırakmaya kumsal zor bulan tatlı yaratıklar. Bir caretta carettanın erginliğe erişip yumurta bırakması için 30 sene geçmesi gerekmiş, ve 1000 caretta caretta dan sadece 1 tanesi hayatta kalarak yumurta bırakmak için dönebiliyormuş. Ve bu hayvanlar yumurta bırakmaya da kenilerinin çıktığı kumsala geliyorlarmış Ne kadar uzun 30 yıl. bu yıllarda o kumsallara ne olacak, belki de geldiğinde kulmsal yerinde bile olmayacak, ya da bizler bu kumsalları çoktan kaplamış olacağız. Denizler de kıyılara yaklaştığı için yumurtadan çıkan caretta carettalar boğulmakla karşı karşıya gelecek.
Normal şartlar altında doğa yüzünden 200 yılda sadece 1 canlı türü yok olurken, biz insanlar yüzünden bu sayı kat be kat artmaktadır. Ne yapmamız gerek, nasıl dur diyebiliriz ya da yavaşlatabiliriz bu yok oluşları, keşke düşünsek ve bişeyler yapsak. Sonuçta bu ekosistemde biz de varız ve bu yok oluşlar bize doğru yaklaşıyor:(

Neyse ben kendi kendime çok şeyler konuştum.
Alel acele şunu yapıverdim:

Evet, bir kalem kutusu. Kocaman çantamda arayıp arayıp bulamadığım kalemlerimi koyucam ve çabucak bulucam artık:) Şu kırmızı elbiseli de benim. Paris'te bir başak:) 4 cümle bildiğim Fransızcam'la..


6 yorum:

  1. çok şirin olmuşgüle güle kullanın.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık sanırım bana da lazım böyle bir çanta toparlayıcı :) benimde bloguma beklerim sizi zevkle takip edeceğim

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim. gerçekten çok iyi oluyor. tabi ki de hemen uğruyorum size de:)

    YanıtlaSil